תמונת מצב • תיעוד: כך מחריפה המלחמה בין סעודיה לתימן

    שלמה ריזל No Comments on תמונת מצב • תיעוד: כך מחריפה המלחמה בין סעודיה לתימן
    9:57
    08.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on הפרשן אבי בלום: "גלנט פוגע במחנה הימין מתוך הממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבלי לשים לב, הולכת ומחריפה המלחמה בין סעודיה והקואליציה – המתפוררת – בראשותה, לבין המורדים החות'ים בתמיכת איראן שנמצאים בחצרה האחורית מדרום.

    לפני חצי שנה, כזכור גיבשה סעודיה כוח לוחם של מאות אלפי חיילים ממדינות ערב שיילחמו במורדים החות'ים ויחזירו את השליטה במדינה החצויה – בין החות'ים השיעיים לבין הסונים, לידי הנשיא הסוני שהודח.

    בסופו של דבר הקואליציה התפוררה בקול ענות חלושה ומלבד הפצצות אוויריות וכיבוש עיר הנמל האסטרטגית עדן בדרום תימן על ידי כוחות קרקעיים סעודיים, לא אירע דבר.

    העובדה הזו גרמה למורדים להרים את ראשם ובימים האחרונים הם פירסמו כמה סרטונים מדהימים, בהם הם נראים מעבירים את המלחמה לשטח סעודיה באמצעות פשיטות נועזות על בסיסים ומוצבים בודדים של הסעודים, הריגת עשרות חיילים, לקיחת שלל ופיצוץ משוריינים.

    הצעדים האלו מגיעים לאחר תקופה ארוכה בה "ריככו" החות'ים את כל מחוז ג'יזאן בדרום סעודיה הגובל בצפון תימן בירי פצמ"רים, טילי נ.ט. וטילים לטווח קצר שמיררו את חיילי משמר הגבול והצבא הסעודיים. הסכם הגרעין עם איראן נותן נשק וכסף נוסף למורדים – מה שמעניק להם אורך נשימה ארוך טווח.

    התגובה הסעודית הרופסת, אם בכלל מפתיעה את כולם, אבל ייתכן שגם מאחריה יש סיפור נוסף. סעודיה מחישה בימים האחרונים שיירות ארוכות של משוריינים וטנקים לעבר נקודה אחרת בצפון תימן – כמה מאות קילומטרים מחבל ג'יזאן אליו פולשים החות'ים, ולפי הנראה הם מנסים לאגף את המורדים ולכבוש במבצע בזק את הבירה צנעא.

    כרגיל במזרח התיכון, יהיה מעניין לעקוב ומעניין כיצד יתפתחו מהלכי הצדדים ומי יתקע להם טריז.



    0 תגובות